tisdag 17 maj 2011

Kära Mor och Far!!

Haft underbart besök ett par dagar av mor och far. Barnen blev väldigt glada att de hann komma ner innan resan. Vi brukar vara lite i deras hytta (typ en vecka) på semester, men i år blir det ju inget. :(
Där brukar vi ha det ganska så avkopplande. En mamma som passar upp på en medans man har all tid till fiske och sköna promenader i det norskafjordlandskapet. Kan man ha det bättre då??

Att sedan ha stugan i skåne att fly till i en vecka eller så, är ju inte det heller fyskam.
Jag kommer att sakna detta, men nya äventyr är på G

Hej hopp
Kristine


P:S Flickorna har redan börjat packa (jag har bara gjort det i huvudet). De kom fram till att de nog behövde minst tre väskor till deras leksaker (Läs: eller inte)

lördag 7 maj 2011

Sol!!

Jag/vi älskar vintern. Vet att många tycker att vi är knäppa, men så är det bara!! Skidor är ett måste i vårt liv :) MEN nu längtar jag mer och mer efter solen och då framför allt till sommaren. Sommar i Newport News HÄRLIGT!! Jag har resfeber, det ska erkännas. Svårt att sova om natten och packar i huvudet mest hela tiden. Ibland får jag konstiga idéer om vad vi ska ta med oss. Sa till maken:-Receptböckerna måste ju med!! (som om Amerika inte har det och som om man inte kan hitta recept på nätet) Hur blåst får man vara??!! ;) Jag erkänner att jag inte är perfekt i något och det bjuder jag på!! :D

Kram

onsdag 4 maj 2011

Opps!!

Jaha!
Så ska man försöka sig på det här med bloggandet.
Varför utsätta sig för det?
Jo, hela familjen ska ut på ett äventyr i 6 månader och på detta sätt kan jag hålla er lite uppdaterad på vad som händer och sker runt oss där i USA.

Just nu står vi i ett par startgropar,
 som  vi snabbt måste ta oss ur!!
 Allt ska hinnas fixat på knappt en månad (huvaligen)

Sprutor ska tas (usch)
Lungröntgen ska göras (ve och fasa)
Foton ska fixas (jag gillar att stå BAKOM kameran som ni kommer att märka)
Väskor ska inhandlas
Packa till alla i familjen (vilket betyder lite shopping igen)
Fixa post och avstämning av både ditten och datten
Få klart för oss om allt är fixat när vi kommer (jovisst :S)

Mitt i allt detta så har vi arbeten, skolan, fotbollslaget, orienteringen och våra nära och kära.

Hur ska vi hinna??
TUR är att hela familjen tycker om när det händer saker :)