måndag 27 juni 2011

886 Weyanoke lane

Hade lovat lite bilder på hur huset ser ut,
 så håll tillgodo...

Visst passar min bil till uppfarten ;)
Våra grannar...





 Lite tragiskt är att se alla dessa vackra hus å sen veta att allt är PLAST!!



Mitt kök..


Vardagsrummet
Här har jag en underbar skylt med utmaningar på....



"Finrummet" (inte färdig möblerat...) 


Mitt kontor med min dator och andra "måste" saker..


Lill-prinsessans sovrum som går i rosa/turkost


Stor-prinsessans sovrum som går i turkost/rosa


Hon hittade en Jackson hatt och den kommer att följa henne överallt :)



 Gästrummet där ni är välkomna att använda om ni har vägarna förbi
(väskan på golvet går att byta ut mot en säng...)


 Master-bedroom!


 Poolen på baksidan...


Det är ju svårt att förstå hur stort eller hur huset ser ut på riktigt, det förstår jag...
Har till och med försökt två gånger springa runt med datorn i famnen,
 för att på skype visa familjen och vänner hur det ser ut, men men... :)

Ta mej på mitt ord: Om och när det åskar/blixtrar/regnar/ blåser (och det gör det ofta nu under hurricane tider) så är det som att bo i en matlåda från IKEA, men jag/vi tjejer försöker att få hemmet till ett hem :)

Kram
Kristine

PS!!
 Denna underbara skapelse stod på ett mall
och se vad som stod på bumpersen...




:D

onsdag 22 juni 2011

Min stora kärlek och mannen i mitt liv!!

Vill så gärna visa er min STORA kärlek här i Amerika ;)
Jag vet en som kommer att njuta av detta!

Sen kommer vi till mannen i mitt liv just nu:
Och vet ni vad??
JAG HAR TVÅ ;)

Annars är vädret helt underbart, lite mycket luftfuktighet bara.
Trodde aldrig att jag skulle säga åt mina prinsessor att de inte får vara ute men...
Vi inhandlar stora vattendunkar och de går åt vill jag lova.
Ni som någon gång har gått in i en bastu men framför allt en ångbastu vet ju hur ont det gör när man blåser på armen (bränns)
Så när det blåser här just nu, är det inte skönt..
Men det finns alltid en Frozen-Stone (glass affär) eller ett Mall att söka skydd i, hihihi.

Nä!! Nu ska jag skruva lite möbler samtidigt som jag installerar poolen,
Hej på ett tag!!

/Kristine


 

söndag 19 juni 2011

IDA´s 7 årsdag
Mammas lilla prinsessa
(och det kommer hon alltid att vara!!)
Dagen var hennes och vi begav oss till Virginia beach
(ca 30 min söder om oss)
Vädret var stråland och här skulle det badas i havet :) 

För att komma dit fick vi åka en lång bro och i en tunnel under vattnet...





 ......men sen så var vi mest i vattnet



Till middag ville prinsessan ha taco,
och eftersom lastbilen med alla saker från IKEA
(inkl. vårt kök) inte kommit,
så fick det bli...


 Ida ville bjuda de andra på amerikanska mördegskakor med kristyr på....

 Gissa om kakorna gick åt... :D








En underbar dag tyckte Ida,
med paket och bestämmanderätt!
Hon tackar för alla gratulationer och hälsningar!

torsdag 16 juni 2011

Moa´s Födelsedag




Paket som tagits med från bästa kompisen skulle öppnas först på morgonen! Moa fick ett paket att öppna på avresedagen, ett att öppna på födelsedagen och sedan ett att öppna den 1:a i varje månad tills hon kommer hem!!
Nu var det dax för guldkuvertet....


..ett vackert silver halsband med rosa och silver blommor på!
Gissa om hon blev glad :)



Efter frukosten begav alla barnen och mammorna sig till poolen.
 Här skulle badas !!!

(Alla med ljust hår fick turkos blått hår av allt klor!!)



Efter badet åkte vi till Walmart.
Där fick Moa shoppa loss på saker till sitt rum.
Färgställningen blev turkos/rosa.



Moa fick sen välja vart hon ville äta middag,
så det blev ...


Där smarrade vi hummer, kungskrabba, pilgrimsmusslor och tigerräkor.
Så gott!


På kvällen bjöd Moa alla barn och vuxna på de inhandlade cupcakesen


 Presenter som hon fick från alla barnen;
 pyssel och eget USA pennskrin med USA pennor :)

Moa hälsar alla och tackar alla för gratulationerna på hennes födelsedag
(den var ok att fira här oxå) :)

Stolt mamma som tycker att åren går föööör fort
/Kristine

NU så är vi på plats!!

Resa till USA började en solig morgon (4:45)
och Östergötaland och Sverige visade sig från sin bästa sida!!


När planet skulle lyfta från Atlanta hade det gått söndert.
Vi fick vänta först på planet i en timme,
sen på flygpklatsen i en timme
och sen i planet igen i en timme
så alla blev ganska trötta...

Men tillslut så visade sig äntligen kustlandskapet Newport News

På flygplatsen blev det en vänta-period igen.
Bilen var inte klar..

..men undertiden hittade vi den första coola skylten!!



Första morgonen på hotellet.
Idag (efter en sockerrik frukost) skulle vi till basen för att få våra inpasseringskort
och där blev det....



.....Vänta

Inga skyltar hittade vi men en Sverigeflagga!! :)

Efter all väntan på basen
fick vi vänta på mäklaren för att få vårat hus!! (fler bilder kommer)

Dag två skulle vi till IKEA för att shoppa alla saker till husen
(Det blir ganska mycket! Försök själv att anteckna ner allt du använder i ditt hus och som du måste ha!!)
På vägen dit såg vi den här :)

Alla vagnar efter 10 timmars shopping :D
Tur att vi hade med oss Robert-kortansvarig (singel, svärmorsdrömtyp)
som hjälpte oss utsatta "fruar"


Men som alltid (har jag redan kommit på) så gäller VÄNTA i USA!!

Ny skylt!!

Idag ska vi fira stora prinsessan på hennes 9-års dag

Tack för mig
och
HÄ DÖ
/Kristine