torsdag 28 juli 2011

Vad gör man inte för sina döttrar??

Har haft en underbar mor/döttrar dag idag!
Hade lovat sessorna att nästa gång jag skulle fixa mina naglar så skulle de få följa med, få sina målade och lite piffade. De behövde även klippa sig (ansåg jag) så mot Patrick Henry Mal det bar iväg..
Bör tilläggas att vi jäktat hela förmiddagen med att tvätta tvättar som vi kastat in i Pernillas torktumlare (för att överhuvudtaget hinna få dem torra innan Floridaresan) 
samt fikat, umgåtts och fixat lite snabblunch hos dem :)
Alltid trevligt men vilka gäster.. ;D

Klockan 13:00 var det en tid bokad för oss alla 3 på nagelsalongen.
Innan dess var vi bara tvungna till mobilaffären.
Där skulle det fixa gratis samtal till Sverige och helt fria sms internationellt!!
 Så vi rusade dit halvtimmen tillgodo och kastar telefonen på den där stackars killen i butiken
(han har utsatts för mig förr)
och säger ganska stressat :
- Fix it!! I´m comming back in 1H...  

När vi sen kom till salongen så blev det lite kaos..
Min bokade tid hos henne jag gick till förra gången var flyttad..
 (C´est la vie, för jag fick en annan som var mycket bättre)
Flickorna fick sätta sig å fick fötter och fingrar målade.
Jag fick hela paketet med tår, fötter, benskrubb, vaxning, ögonbrynsvaxning och naglar.
(den Brasilianska vaxningen  får jag nog fixa hemma själv ;) )

Allt detta för 400 Skr WOW!!


Så till frisören där de inte  tyckte att Lill-sessan behövde klippas men kanske lite färg slingor
(sådana som går att tvätta ur efter 8 tvättar) så det blev det..
Stor-sessan fick en inpackning för sitt solblekta hår. lite trimmning på luggen och så klart lila slingor i hennes hår..
Vad vi eller frisören inte kunde gissa var att hennes hår skulle suga åt sig färgursköljningen så hela hennes överhår blev i olika LILA NYANSER..
(snyggt men inte så det var tänkt)




Summan för detta kalsaet: 700 Skr
(inte sååå billigt :S)

Så sprang vi till mobilaffären (3 1/2 timme senare) där en leende expeditkille står;
- I have fixed it!!
Summan; 0 kr :)

Jag är såååå lycklig och såååå glad att se mina tjejer vara nöjda över våran dag!!
I morgon är det storpackning och lite barnpassning som står på schemat!!
(undrar hur glada de är i morgon när de går och lägger sig??!!)

Hej Hopp
och
Carpe Diem
Kristine

tisdag 26 juli 2011

En flygande dag!!

Huvaligen!!
Igår var det en sån där dag då bara allt hände!!
Börjde med att jag och sessorna skulle "bara" åka och shoppa lite på en Dollarstore
(allt kostar 1 dollar)
slutade med att vi gjorde en amerikanare..
Åt mat på ett Mal, där vi alla tre valde olika maträtter och sedan moffade vi ;)
När vi stod där i kön för att beställa mat visslade min telefon som vanligt ;)
Det var Pernilla, en av de andra mammorna och hon sa att kvinna som hon träffat på Buschgarden skulle komma dit nu med sin son och fika, samt berätta lite om området mm. (Att de hade träffats visste jag och att hon skulle komma oxå) men nu blev det som sagt var MOFFA!!
Glömde att berätta att åker man fel så åker man fel i minst 45 minuter här...  :S

Det var kul att få höra lite om utflyktsmål mm. samt om hennes liv som svenska här.
Vi blev snabbt införstådda att vi ska hålla koll på väderkanalerna nu och bunkra upp lite mat som går att förvara utan kylskåp samt kolla på dessa...

(Vilket vi märkte på kvällen..)

Efter kvällsmaten drog jag och Pernilla till Patric Henry Mal.
Skulle fixa lite nagel/spa tid innan Floridaresan samt göra lite husnycklar.
Pernilla gillar INTE att köra här, men  ni som känner mig förstod att jag gjorde en liten kupp!!
Tyckte att det var hon som skulle köra/övningsköra för vi hade ju inga barn och så...
Hon fixade detta galant :)

Nycklar gör man inte här i en spec. nyckelbutik som man kan tro...
Nä, vi fick dra vidare till mataffären och där INNE på den gjorde de nycklar!!
Tyvärr så fattade nog tanten inte vad jag ville..
Jag lämnade två nycklar och ville ha 2 kopior av dem båda..
 Alltså går jag därifrån med 6 nycklar två av varje (trodde jag...)
Väl hemma ska mannen ta sitt par och testar så klart :S
Tror ni att jag har fått två olika uppsättningar??!
Nähä, så det blir att gå dit igen!!
Denna gången blir det lite lättare,  för då ska jag bara ha med mig en nyckel
 (hoppas bara att jag får med mig någon hem...)


Väl hemma drog himlen ihop sig och sen brakade det lös!!
Slog på TV:n som vi blivit tillsagda om och där uppenbarade sig ORKANVARNING!!
Det hade börjat med att två åsk oväder möttes (precis över oss)
och då kan orkanvindar bildas.
Det gjorde det till och från, men sen svepte det sydost över så.. PUH!!
På TV:n hade den en satelitbild som räknade blixtnedslag inom vårt område och som värst var det 386 nedslag samtidigt (läskigt!!)

Idag ska det vara finväder så det blir att träna lite och sen slappa vid poolen
Kanske tvätta lite inför resan på lördag...

Ha det gött
/Kristine


söndag 24 juli 2011

Stormevakuering!!

Igår var vi på Viginia Beach och badade och surfade bodyboard.
                      

Hur kul som helst
(bilden är lånad från Desporto)

Vi var liksom lite tvungna att dra ner till havet,
detta var den varmaste lördagen på länge..
MEN...
 Efter eftermiddags glassen blev vi bortkörda från stranden!!
Ett stormoväder var på ingående och det var snabbt....
Alla våra saker var redan hoppackade tack vare familjen Sun (tack!!)
Så det var bara att ta sakerna och bege oss mot bilen medans blixtarna smällde ner norr om oss..
På vägen hem såg vi ovädret överta Virginia och vi såg små tromber på öppna ytor :S
Läskigt och skrämmande!!
Lokalt kom det 40 mm regn på Virginia Beach sägs det.

Idag blir det lite små göra.
Ska Skypa med tjejligan hemma i Sverige som ska komma hit..
Och vi ska göra NEW YORK osäkert i ett par dagar i höst;)

Sedan ska vi färdigplanera vår resa till Florida
(vi åker nästa lördag och blir borta ca 14 dagar).
Jag ska klippa och slinga mig (vilket jag inte gillar sååå mycket)
och jag ska ringa ett eller ett par telefonsamtal hem (längtar) ;)


Ha det bäst!!
/Kristine
Innan vi åt glassen hittade jag denna skylt och den säger en del....

onsdag 20 juli 2011

Ååååå doktorn....

Var och fick en spruta i går!
Mot barnsjukdomen kikhosta...
Har ju inte haft den, så det var bara att ta hjorten vid hornen och ta sig dit :(
Är inte rädd för sprutor men tycker att det är klart obehagligt att göra det i ett annat land.
Varför??
Njaa, vet inte säkert, men tror nog att jag kan ha lite bacillskräck
och när man sedan inte hinner med i vad doktorn säger
(pratade en snabb blandning mellan koreanska och amerikanska)
så blir jag inte lugnare!!
Det gick bra och på kvällen firade jag med en glass på Cold Stone :)

Upp och hoppa
liten loppa
/Kristine

PS. Vi var och kollade in en coool park i förrgår!  Här kommer vi att springa terräng, fiska, spela fotboll, kasta lite frisbee golf och ha picknick!! Den har allt..
Även en stört skööön skylt (håll tillgodo)

måndag 18 juli 2011

Helgen med bad, bad och loooopingar!!!

Under fredagen så åkte vi mammor med våra underbara barn (10 st) till Water country i Williamsburg. 
En mamma och ett barn var inte med,
 för de hade sitt första Sverige besök
(gör att man blir ganska avis och längtar lite extra hem...)

Badbåtarna är populära..

TITTA!!!!!

Hajen 1 :)

 
Vissa njöt av att brorsan jobbade i värmen...

Båt åkande barn..


 På Lördagen tog vi en heldag på Virginia Beach!!
Vågorna slog högt och solfaktorn var hög oxå ;)
 Försten ut.....
Här kommer vågen... 



Kan njuta lite i solen oxå.. 

 
Tyckte det var lite pirrigt att skölja av fötterna när vattnen sprutade mot elskåpet..

Baywatch-hunken in  action..  B-) 

Söndagen bjöd på karusellåkning på Busch Gardens i Williamsburg.
Vi lyckades lura pappan i familjen att åka två karuseller
(hive five på den)

Stor-sessan hittade en pilrimsfalk
..

Den här, Griffon, åkte jag och Stor-sessan 
(man hänger i ca 3-5 sec över kanten innan det bär iväg)
och de andra fyra stooora åkattraktionerna (kolla You-Tube)...



Flyg...

Ska in i ett 4-d spökhus...
Vi kom  ut helskinnade..
(helt klart det bästa vi varit med om)

cooling!!

Vattenbergbanans slut (Escape from Pompeii)

Nu ska vi ta tag i veckan som kommer!!
Blir en hel del bad och sol, för det ska bli en het vecka! 
Lite träning (springa och fotboll) blandat med shopping ska oxå hinnas med!!
Planering för semestern om två veckor är i full gång.
Blir Floridas västkust och Orlando i 12 dagar på lyxhotell
(inte helt fel)

Ha det gott
Igelkott
Kramkram
Kristine


fredag 15 juli 2011

Viktminskning.... :S

Hade bestämt mig redan innan vi åkte över att jag INTE skulle gå upp i vikt utan snarare droppa ett par gram... ;) Men hittar man en sådan kulinarisk restaurang i Hamton så.....

Knäcka nötter på en hamburgerkedja.... Jomenvisst!!!




Baconkorv, mums....

Hamburgare med allt...


Moffade gott!!

Ha det bäst..
flodhäst
/Kristine

torsdag 14 juli 2011

Fejkstaden och Ny-bilen!!

Var i Norfolk i söndags.
Vi tjejer hade bestämt oss för att shoppa lite utan karlar.
In i bilen tidigt så att vi skulle ha HELA dagen på oss.
Vad vi inte visste var att inga butikrar öppnar före 12 (när alla kyrkliga mässor tagit slut), så det blev att promenera och titta lite på staden och att ta en kaffe på Starbucks.
 På 1560 talet bildades Norfolk.
 Innan dess var det Chesipean Indianernas territorium.
Detta betyder att allt är relativt nybyggt, även alla kyrkor, men de ska se gamla ut. Och då gärna med ett trasigt hörn och gamla slitna färger!!?? Annorlunda!!
På bilden är det ett lejon (när man kommer från lejonstaden så..)
som har fått nosen borttagen, just för att se gammal ut??!!



 Inne på shoppingcentrat fanns det denna skönheten....


Handlade plåster..


 ....tysk Bearnaise sås och chilimarinerad mozzarella som avnjöts under en god middag...



Det här är MIN NYA BIL :)
Nissan Quest



Ha det bäst!!
/Kristine