tisdag 26 juli 2011

En flygande dag!!

Huvaligen!!
Igår var det en sån där dag då bara allt hände!!
Börjde med att jag och sessorna skulle "bara" åka och shoppa lite på en Dollarstore
(allt kostar 1 dollar)
slutade med att vi gjorde en amerikanare..
Åt mat på ett Mal, där vi alla tre valde olika maträtter och sedan moffade vi ;)
När vi stod där i kön för att beställa mat visslade min telefon som vanligt ;)
Det var Pernilla, en av de andra mammorna och hon sa att kvinna som hon träffat på Buschgarden skulle komma dit nu med sin son och fika, samt berätta lite om området mm. (Att de hade träffats visste jag och att hon skulle komma oxå) men nu blev det som sagt var MOFFA!!
Glömde att berätta att åker man fel så åker man fel i minst 45 minuter här...  :S

Det var kul att få höra lite om utflyktsmål mm. samt om hennes liv som svenska här.
Vi blev snabbt införstådda att vi ska hålla koll på väderkanalerna nu och bunkra upp lite mat som går att förvara utan kylskåp samt kolla på dessa...

(Vilket vi märkte på kvällen..)

Efter kvällsmaten drog jag och Pernilla till Patric Henry Mal.
Skulle fixa lite nagel/spa tid innan Floridaresan samt göra lite husnycklar.
Pernilla gillar INTE att köra här, men  ni som känner mig förstod att jag gjorde en liten kupp!!
Tyckte att det var hon som skulle köra/övningsköra för vi hade ju inga barn och så...
Hon fixade detta galant :)

Nycklar gör man inte här i en spec. nyckelbutik som man kan tro...
Nä, vi fick dra vidare till mataffären och där INNE på den gjorde de nycklar!!
Tyvärr så fattade nog tanten inte vad jag ville..
Jag lämnade två nycklar och ville ha 2 kopior av dem båda..
 Alltså går jag därifrån med 6 nycklar två av varje (trodde jag...)
Väl hemma ska mannen ta sitt par och testar så klart :S
Tror ni att jag har fått två olika uppsättningar??!
Nähä, så det blir att gå dit igen!!
Denna gången blir det lite lättare,  för då ska jag bara ha med mig en nyckel
 (hoppas bara att jag får med mig någon hem...)


Väl hemma drog himlen ihop sig och sen brakade det lös!!
Slog på TV:n som vi blivit tillsagda om och där uppenbarade sig ORKANVARNING!!
Det hade börjat med att två åsk oväder möttes (precis över oss)
och då kan orkanvindar bildas.
Det gjorde det till och från, men sen svepte det sydost över så.. PUH!!
På TV:n hade den en satelitbild som räknade blixtnedslag inom vårt område och som värst var det 386 nedslag samtidigt (läskigt!!)

Idag ska det vara finväder så det blir att träna lite och sen slappa vid poolen
Kanske tvätta lite inför resan på lördag...

Ha det gött
/Kristine


1 kommentar:

  1. Hej vännen...låter som ni har det gott trots alla orkaner. Härligt med en tripp till Florida, hoppas ni får kul. Kanske en tur till Disney World/Land? Det brukar uppskattas.
    Ha det så himla bra, hälsa familjen...
    Kramar Lena pena

    SvaraRadera