Har haft en underbar mor/döttrar dag idag!
Hade lovat sessorna att nästa gång jag skulle fixa mina naglar så skulle de få följa med, få sina målade och lite piffade. De behövde även klippa sig (ansåg jag) så mot Patrick Henry Mal det bar iväg..
Bör tilläggas att vi jäktat hela förmiddagen med att tvätta tvättar som vi kastat in i Pernillas torktumlare (för att överhuvudtaget hinna få dem torra innan Floridaresan)
samt fikat, umgåtts och fixat lite snabblunch hos dem :)
Alltid trevligt men vilka gäster.. ;D
Klockan 13:00 var det en tid bokad för oss alla 3 på nagelsalongen.
Innan dess var vi bara tvungna till mobilaffären.
Där skulle det fixa gratis samtal till Sverige och helt fria sms internationellt!!
Så vi rusade dit halvtimmen tillgodo och kastar telefonen på den där stackars killen i butiken
(han har utsatts för mig förr)
och säger ganska stressat :
- Fix it!! I´m comming back in 1H...
När vi sen kom till salongen så blev det lite kaos..
Min bokade tid hos henne jag gick till förra gången var flyttad..
(C´est la vie, för jag fick en annan som var mycket bättre)
Flickorna fick sätta sig å fick fötter och fingrar målade.
Jag fick hela paketet med tår, fötter, benskrubb, vaxning, ögonbrynsvaxning och naglar.
(den Brasilianska vaxningen får jag nog fixa hemma själv ;) )
Allt detta för 400 Skr WOW!!
Så till frisören där de inte tyckte att Lill-sessan behövde klippas men kanske lite färg slingor
(sådana som går att tvätta ur efter 8 tvättar) så det blev det..
Stor-sessan fick en inpackning för sitt solblekta hår. lite trimmning på luggen och så klart lila slingor i hennes hår..
Vad vi eller frisören inte kunde gissa var att hennes hår skulle suga åt sig färgursköljningen så hela hennes överhår blev i olika LILA NYANSER..
(snyggt men inte så det var tänkt)
Summan för detta kalsaet: 700 Skr
(inte sååå billigt :S)
Så sprang vi till mobilaffären (3 1/2 timme senare) där en leende expeditkille står;
- I have fixed it!!
Summan; 0 kr :)
Jag är såååå lycklig och såååå glad att se mina tjejer vara nöjda över våran dag!!
I morgon är det storpackning och lite barnpassning som står på schemat!!
(undrar hur glada de är i morgon när de går och lägger sig??!!)
Hej Hopp
och
Carpe Diem
Kristine
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar