Nu i helgen var vi på en liten minisemester i Washington DC.
Så mycket vi ville uppleva och se (och tro mig uppleva fick vi).
Ha det så bra
Kristine
Gick ner i restaurangen och åt våran 400 kronorsfrukost (satte kaffe i halsen när vi fick se räkningen men det var gott) och snörde sedan på oss skorna för att bege oss ut på upptäcktfärd. Vi bodde på The Liasion Capitol Hill som ligger 5 kvarter från US Capitol så vi tyckte inte att avståndet var så stort. Efteråt kan vi säga att vi under lördagen har gått ca 1½ mil och då är inte naturhistoriska musset inräknat. Vi tittade på alla måsten och självklarrt var ett besök på Natural history museum inplanerat för familjen! På lördagskvällen beslöt vi oss för att äta på "ett måste ställe" och jaaaa det var gott!! Efter en underbar middag prommade vi hem för att ladda batterierna för en söndag med mera upplevelser men... Polisen, secretservice och FBI, brandmän och ambulanser fanns överallt runt vårat hotell. En stressad polis bad oss gå därifrån och hon ville inte prata med oss om vad som var på G. Vi gick tillbaka till Chinatown och satte oss där för att lyssna på lite live musik. En timme senare begav vi oss tillbaka mot vårat hotell för att få någon som hellst koll på läget och om det var så att vi skulle behöva en ny säng att sova i. Nu hade de spärrat av tre kvarter från hotellet. Vi ringde en vän i Newport News och bad henne kolla om hon kunde se/ta reda på något på nätet. Undertiden så kom en man och berättade att det var skarpt läge!! En man med en bomb på kroppen befann sig på gatan utanför vårat hotell. Så JA!! Vi begavoss snabbt därifrån och tog in på ett nytt hotell att tillbringa natten på. Det som har varit lite fundersamt är att det inte överhuvudtaget varit något om detta på nyheterna. Men det kanske är så att Amerikaner inte går ut och ger sådana knäppgökar den publikation som de absolut inte förtjänar??!! Tjejerna tog allt med ro, men saknade sin tandborste och tyckte synd om gossedjuren som var själva på hotellet. Jag har aldrig varit med om att de gått sådana sträckor utan minsta gnäll och utan tjafs, jag är sååå imponerad. På morgonen ringde vi till hotellet, fick svar att det var ok nu att komma dit. Vi tog en underbar morgonpromenad i en stilla och relativt tyst huvudstad och beslöt oss för att ett IKEA besök var det vi orkade med innan vår resa hem till huset och vardagen.
Art museum..
Helt vanlig helg med lite fotbollsspel, löpträning, promenader mm på The Ntational Mal...
Natural History Museum..
Washington monument...
Lincoln Memorial och
(den uppgrävda) spegeldammen... Lincoln...
Vita huset..
Hmmmm...
IKEA med kräfttallrik på menyn..
Mina bästa skyltar från helgen...

