Helgen har innehållit en massa myyys!!
Har haft två underbara vänner sovandes här (och ett pyre) eftersom männen strosat runt i
(läst sprungit mellan museer och monument) i Washington DC.
Jag är såå mörkrädd och är en älskare av sällskap så inviten var gjuten, TACK för att de svarade ja!! :)
Vi har shoppat, ätit god mat, druckit vin, skrattat, badat vattenspridare, lekt sjuksyster (för ett av barnen skadade pannan och behövde omplåstras) och allt annat som en underbar helg ska innehålla!! Idag är det USA´s Labourday.
Frågade min goa granne Cindy varför de firar detta, så ryckte hon bara på axlarna och sa;
En ledig dag bara!!
Jag fick googla detta själv och fick fram:
I USA firar man istället för Första maj, Labourday den första måndagen i september. Detta för att bland annat presidenten Grover Cleveland inte ville att den amerikanska arbetarrörelsen skulle hedra Haymarketmassakern och oroligheter uppstå.
Traditionellt är Labor day en dag för picknicks,
sommarens sista utflykt, eller den sista festen innan skolterminerna startar.
Detta märkte vi inte fast vi var på Buschgarden
(Virginias Liseberg x 2) och vi har aldrig upplevt så lite folk på en helgdag.
Nu förbereder vi oss för skolstart i morgon och ska jag erkänna så är jag nog den som är mest nervös!!
Ha en underbar veckostart där ute!!
Kristine
ÅÅÅÅåååå visst ja!!
JAG (som är fågelrädd) har blivit en fågeltoka (ornitolog)!!
Har hängt upp en matare och blandat till en specialdrink åt mina Humming birds/ kolibrier:)
Jag har stått på ganska nära håll och studerat dessa underbara varelser och här är de första bildbevisen från min utsiktsplats....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar