NU tar mitt liv fart eller.... Nja
Jag har nog insett att barnens allvars tid och framför allt tuffa tid har börjat.
Förutom språket,
så ska barnen fatta vad som förväntas av en;
AWESOMe citizens of Richneck Elementary school.
Mycket är annorlunda men mycket är lika. Jag kommer att göra mååånga jämnförelser denna termin.
En av fröknarna är helt klart awesome!!
Hon har och kommer att översätta allt som hon och skolan lämnar ut (foldrar med mera) till svenska.
Hon har bett mig att titta över språket men att hon ens orkar göra detta, Awesome!!
Sen har vi rektorn och specialfröken som redan gjort stora intryck!!
Underbara personer som vet vad de pratar om och man bör lyssna på dessa för de VET vad de pratar om, så jag kommer att suga åt mig allt jag kan för att lära mig...
Så nöjd mamma och pedagog har jag inte varit på lääänge!!
Barnen i klassen är jätte nyfikna på vårat språk och ville gärna att vi läste Mrs Whites översättning om Hurricane Irene så det gjorde vi....
Applåder och visslingar som på ett förväntat amerikanskt vis???
JAPP!
Läsa läxor och göra arbeten från Sverige
måste vi försöka hitta tid till tillsammans med lärarna på Richneck,
eftersom att barnen kommer att gå i skolan mellan8:45-16:00 och sedan ha en timmes läxläsning.
Jag hoppas att jag kan lugna ner mig under veckan så att jag kan börja träna även på dagtid och ta hand om hemmet mm.
Jag ser dock fram emot att få ha mina barn i denna amrikanska skolkultur
och få uppleva denna skoltemin!!
Ha det gött
Kristine
Förväntansfulla barn....
(imma på linsen för det var 70 % luftfuktighet en 27 gradig morgon)
Klassiska skolbussen...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar