söndag 14 augusti 2011

Tvätta, upptäcka och planera

Nu har vi varit hemma ett par dagar.
Tvättmaskinen har gått varm, men tyvärr så tar det sin tid att få tvätten torr :(
Som tur är shoppade vi ju en del så.. ;)
Vi försöker nu att uppleva en massa saker här på hemmaplan. Water country (ett badparadis med vatten rutschkanor), våran egna pool, shopping och  Air and Space museum har vi hunnit med.
Vi ska försöka med ett besök till Virginia Beach, Buschgarden (nöjesfältet), barnmuseumet och äventyrs golf innan min bror kommer hit på fredag.
Sen är det att trippa in i nya vardagsrutiner eftersom att sessorna snart ska börja skolan.
På tal om det..
Vi är ganska bortskämda i Sverige med vad barnen får i skolan och på fritids.
Allt finns bara där!!
Här ska barnen ha med sig en hel massa saker
(vi har fått en shopping lista som ska hinnas inhandlas i veckan).
Allt från dussinet limstifft till näsdukar till ritpapper och kritor..
Kommer att lägga upp bilder på det shoppade sen.

Jag har hunnit planera in min egna "lilla" tripp till THE BIG APPLE i slutet av september.
Då kommer "mina tjejer" från Sverige dit.!!!
Längtar så....
Vi kommer att bo mitt i smeten i fyra nätter, så det blir att ta på svassakjolen varje kväll ;)  
Vilken tur att lilla jag har fått sådana goa vänner som bara vill hälsa på mig, eller....  ;D

Mina älskade astrounater...




Ha det bäst!!
Kristine


PS. tänker liiiite på mina kollegor där hemma som ska dra igång den här höstterminen snart! Vet att de gör ett kanon jobb (även utan mig) men jag saknar dem :)

1 kommentar:

  1. Det ska bli MYCKET kul i New York! Du kommer at glida in i dec/jan som om inget har förändrats...:) Kram

    SvaraRadera