torsdag 16 juni 2011

NU så är vi på plats!!

Resa till USA började en solig morgon (4:45)
och Östergötaland och Sverige visade sig från sin bästa sida!!


När planet skulle lyfta från Atlanta hade det gått söndert.
Vi fick vänta först på planet i en timme,
sen på flygpklatsen i en timme
och sen i planet igen i en timme
så alla blev ganska trötta...

Men tillslut så visade sig äntligen kustlandskapet Newport News

På flygplatsen blev det en vänta-period igen.
Bilen var inte klar..

..men undertiden hittade vi den första coola skylten!!



Första morgonen på hotellet.
Idag (efter en sockerrik frukost) skulle vi till basen för att få våra inpasseringskort
och där blev det....



.....Vänta

Inga skyltar hittade vi men en Sverigeflagga!! :)

Efter all väntan på basen
fick vi vänta på mäklaren för att få vårat hus!! (fler bilder kommer)

Dag två skulle vi till IKEA för att shoppa alla saker till husen
(Det blir ganska mycket! Försök själv att anteckna ner allt du använder i ditt hus och som du måste ha!!)
På vägen dit såg vi den här :)

Alla vagnar efter 10 timmars shopping :D
Tur att vi hade med oss Robert-kortansvarig (singel, svärmorsdrömtyp)
som hjälpte oss utsatta "fruar"


Men som alltid (har jag redan kommit på) så gäller VÄNTA i USA!!

Ny skylt!!

Idag ska vi fira stora prinsessan på hennes 9-års dag

Tack för mig
och
HÄ DÖ
/Kristine 

9 kommentarer:

  1. Jaså, det var Atlanta för er med.Har mardrömsminne från det stället, men det är nog bättre nu för tiden. Visst är det fantastiskt att IKEA finns överallt och tänk vilken reklam för Sverige det är. Lycka til med allt nu.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt kusin & få läsa att ni är på plats :) Ha det så bra // kram kram, linda

    SvaraRadera
  3. hej och hå vad kul att se att ni är framme.
    Hälsa den stora prinsessan från oss allesammans här i huset.
    Kramelikram fr faster Anna

    SvaraRadera
  4. Jättekul att få se och läsa hur ni har det:) Massor av grattiskramar till Moa från oss! Sköt om er! Kram /Linéa

    SvaraRadera
  5. Kul o höra från er, vad mysigt huset ser ut. Hoppas ni får det bra där, jag vet hur det är att handla till ett hus, vi fick göra samma sak i Kina. Mycket kul men ännu mer jobbigt.
    Ha det gott, vänner!
    Kramar Lena...

    SvaraRadera
  6. utvandrarmorsan16 juni 2011 kl. 11:45

    Coolt! Skönt för er att äntligen vara på plats!
    Glöm inte att andas medan du väntar bara. :)
    IKEA finns tyvärr inte i Tallinn så vi kommer eventuellt att få skeppa över från Helsingfors....
    Må så gott där borta.'
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Grattis Moa från Skövde!

    SvaraRadera
  8. Kul att ni har det bra!! Vi har äntligen fått sommarlov idag! Vi får fira både jul och födelsedagar när vi ses igen . Grattis Ida imorgon! Stora tjejen! Kramar från Melker, Tyda och Elis

    SvaraRadera
  9. Kul att ni har det bra!! Vi har äntligen fått sommarlov idag! Vi får fira både jul och födelsedagar när vi ses igen . Grattis Ida imorgon! Stora tjejen! Kramar från Melker, Tyda och Elis

    SvaraRadera