Har de senaste dagarna varit på resande fot.
Inte av fri vilja (nja, kanske ändå) utan pågrund av orkanen Irene.
Vi kände oss ganska små här i vårt plast hus (väderprognosen visade på 47 m/sek)och med tanke på våra sessor så bestämde vi oss för att dra väster ut.
Första natten tillbringades på ett hotell i Livington som ligger i West Virginia och ligger på andra sidan Appalacherna. Kändes ganska tryggt att ha en bergskedja mellan oss och en inkommande orkan. Vi tyckte att staden var si och så,
så vi drog vidare till Charlestone som är West Virginias "huvudstad".
För att hitta ett hotell drog vi till Starbucks (som har gratis uppkoppling till nätet) och tog en kaffe medans vi bokad. Som "tur var" låg detta Starbucks på en Mall... Shopping!!
Köpte ett par five finger skor (<3).
Hotellet som vi tillbringade på denna natt var INTE vad jag kallar ok!! Ett gammalt rökigt hotellrum inte det bästa för mina luftrör (hade medicinen med mig) så vi drog vidare..
Nu hamnade vi i Dolly Partons stad Knoxville.
Hotellet var LYX!!!!!!
Poolade och bubblade på kvällen och tog ett glas rött framför TV:n, smsade och chattade med de andra familjerna och våra egna Hurricane Trackers:
R och K som befann sig kvar i Newport News.
(ont i magen över att de stannade, men de är vuxna och måste själva få fatta ett beslut och denna gången gick det ju bra )
På morgonen packade vi ihop och började våran långa resa hem...
80 mil hade vi framför oss och vi visste att andra också var ute på vägarna....
Efter 11 timmar såg vi staden!!
Yes, ström i kåkar och gatlyktor men.. inte i vårat område :(
Då brast det!! Längtade så mycket hem... Saknar allt det där hemtama, det där som man bara vet att det ska finnas och funka!! Efter mycket mys med familjen och lite sen kvällsfika så var det inte mycket mer att göra än att krypa ner i en säng där rumstemperaturen var på +30grader.
Vaknade med ett ryck klockan 03:00 Strömmen var tillbaka och det märkte jag genom att en lampa lyste rätt i mina ögon och klimatanläggningen drog igång, svalka :)
Nu har vi städat undan allt och plockat fram allt í huset igen.
Nu väntar vi bara på att alla färskvaror ska komma in i butikerna,
(hyllrador långa som ICA MAXI gapar tomma)
så att vi kan börja om från början.
Hoppas bara att alla orkaner håller sig ute till havs nu.
För detta vill jag INTE göra om, även om det var ett äventyr vi fick uppleva!
Var glad för det du/ni har där ute
för det kan ändras såååå fort!!
Kristine
Så här såg prognosen ut....
Kvällen vi drog...
Kvällsutflykt till Upperfalls...
Vägen ner mot Knoxville...
Härlig lunchvy.... Och dasset....
Såg flera olika sådana fordon på vägen...
Lite ironi....
En av USA´s största vägar, I64 (nästan tom i söderfilerna men köer till nord/ nord-öst)
Min posé...
Grannens körsbärsträd...
Hus på väg mot Fort Eustis...
Lite glada bilder då....
Denna satt på en vägg där de hade en övervakningskamera...


















....har varit och plåtat samma hus under dagen för mitt kommande blogginlägg...:-)) Kram Pernilla
SvaraRaderaVäldigt skönt att höra att ni är välbehållna! Var oroliga för er här hemma, barnen hade många frågor om hur det gick för er. Skype igång snart igen? Vilket äventyr ni är med om! Skolstart när?!
SvaraRaderaMassa kramar fr gänget i Skövde
Jätte jätte skönt höra att ni är välbehållna och riktig klok av er att åka iväg till väster och vänta tills den är över.. stora kram fr kusse
SvaraRadera