onsdag 12 oktober 2011

Midterms time!!

Så var det dax att få vara med om USA´s betygssystem.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, sessornas lärare är helt otroliga.
De kommer hit till detta landet, kan ingen/lite engelska, men ändå får dessa lärare dem att förstå och få en behållning av att befinna sig här och oj vad de lär sig... 
En upplevelse och en erfarenhet många inte får vara med om.
Vi har sagt redan från början att vi inte har några krav på deras prestationer, men visst blir man imponerad som föräldrar när de kommer hem med A och A+ på proven titt som tätt
(stor sessan har 1-2 prov i veckan och den lilla ca 1 prov i veckan).
Som förälder kan jag bara stötta tjejerna så de gör det de ska och gör det på bästa sätt och efter deras kapacitet så att de kan känna sig stolta över sitt jobb.
Som pedagog kan jag bara gratulera och tacka dessa "kolleger" för att genom deras arbetsmetodik har gjort sessornas skolgång i USA till något trevligt.
Jag tror skarpt på det där med att vi föräldrar måste samarbeta med lärarna för att barnen ska komma framåt! Annars lämnar vi ju över allt ansvar till lärarna och DET är inte ok!
Så klart saknar "Sessorna" sina vänner hemma i Sverige och allt bus, idrottandet och allt annat som är självklart när vi befinner oss hemma, men de är erfarenheter rikare.
TACK till dessa underbara...
Mrs. White

Mrs. Hedgepeth... 

Kunde inte låta bli....

Känner att tiden börjar rinna iväg och snart är det packning av våra saker för resan.
 Men vi ska nog hinna med en massa besök från Sverige, ha lite halloweenparty och besöka en massa platser som vi inte hunnit med än, innan vi beger oss hem.
Hem till vårat, hem till Sverige.
Miss U
Kristine





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar