tisdag 25 oktober 2011

Mycke nu....

Nu har även hösten börjat ta sitt grepp "hänne over"..
Träden visar underbara färger och temperaturen har sjunkit till "bara" 20 på dagarna.
De typiska hösttraditionerna närmar sig med stormsteg.
Visserligen har det varit pyntat i var och varannan affär
i över en månad med halloweensaker/pynt och kostymer!
(Julsakerna och julbelysningar börjar komma också.. )
Halloween är ett underbart frosseri för den bitna monsterfreeken.
Vi tjuvstartade faktiskt detta "partyfenomen" med en blandning födelsedagsfest, nu i fredags.
Det blev en självklart underbar kväll med stora skopor skratt och god mat.
Vi har också haft besök i en vecka av mina "småkusiner" från hemlandet.
Det har varit full fart till alla affärer och sevärdheter, beachen samt lite karusellåkning
(bäddat om dem och sen har de somnat sött vid halv tio var kväll).
Nu har vi vinkat av dem och vardagen får göra entré igen,
men till helgen kommer mor och far!
Ha en underbar höst!!
Kristine

Virginia i höstskrud....

Coola halloweendekorationer på tomterna....

Vårat bidrag med "Spöket-Bertil"....

Halloween barn....

Kulturella.... 

Ombord på en av skeppskopiorna som tog Ny-Amerikanerna över Atlanten..

Powhatan indianernas by... 
Här bodde Pocahontas..

Ny-Amerikanernas fästning... 


 Avslutning på Ben&Jerry´s.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar