tisdag 8 november 2011

Kortbyxor eller långkalsonger....

Har haft besök nu av mor och far i 11 dagar.
Tiden har gått för fort, men vi har hunnit med både det ena och det andra.
Innan de kom så var samtalen mellan oss och sverige;
-Vad är det för väder och vad ska de packa??!!
Sol och 30 grader varmt dagen innan de kom, så beslutet för min pappa att lämna långkalsongerna hemma på berget var det rätta...
Trodde vi.
Visst har vi har haft sol men KALLT!!
Att kortbyxorna och badbyxorna inte har använts och att pappa saknat sina varma är ett faktum!!

Nu håller tiden att ta slut här över för vårat äventyr och det är dax att börja fundera på packningen för hem resan och ta förväl av våra nya amerikanska vänner.
Men vi tänker hinnan med lite sista äventyr innan vi far och "verkligheten" är hos oss igen.
Kan säga ärligt att jag INTE längtar hem till något annat än mina nära och kära,
skulle gärna fortsätta ett tag till med att vara den närvarande mamman och husfrun
 

Vad har vi gjort sen sist då...
Hmmm....
Halloween såklart, den historiska triangeln (igen), shopping (såklart), lite sightseeing, mycke god mat och dryck.

Morgonmys med korsordslösning...


Utflycktsmål Easten Shore med vinprovning!
Lunchpaus och bensträckare i natuten...




Halloween...
 

Vissa gjorde det där lilla extra...






Mys i Newport News park... 




Colonial Williamsburg... 

 


Vi besökte även en 120 Kv.m stor julbutik och där var det innomhus inte mindre än 22 pyntade julgranar i olika teman och massvis av julynt och självklart en ställning
  med...

Min favorit skylt just nu..

Kommer snart farande som en stormvind hem till Sverige igen!!
Ha´re
Kristine

4 kommentarer:

  1. Kan vi inte bara stanna kvar? ;-)

    SvaraRadera
  2. Är det erat hallweenpynt i trädgården???

    SvaraRadera
  3. Nej tyvärr hade vi inte riktigt denna samlingen, bara spöket Bertil. men man vet inte vad vi gör på¨Björkdalsgatan nästa år ;) /Kristine

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Ni verkar ju ha det hur bra som helst! Men förstår att tiden går snabbt, det brukar ju vara så när man har roligt! En liten fågel viskade i mitt öra att ni undrar om jag går i skolan.. Ni får ju läsa lite mellan raderna va, när jag inte är ute och svirar så är jag på universitetet ;)

    Kram på er allihopa!

    SvaraRadera