Helgen som var bjöd på ALLT!
Vi började med den traditionella amerikanska storhögtiden Thanksgiving.
Moa och Ida som läst om denna sed och historien bakom fick informera oss andra i bilen på väg till den amerikanska familjen som bjudit in oss till sitt hem.
Började med ett glas vin och lite snacks medans familjen avslutade tillagningen av kalkonen och alla tillbehör. En bordsbön på både amerikanska och svenska blev det och sen var det bara att hugga in. Det var den godaste kalkonen jag någonsin har ätit.
Kalkon för mig är ett torrt elände, men detta Mmmmm....
Moa och Ida som läst om denna sed och historien bakom fick informera oss andra i bilen på väg till den amerikanska familjen som bjudit in oss till sitt hem.
Började med ett glas vin och lite snacks medans familjen avslutade tillagningen av kalkonen och alla tillbehör. En bordsbön på både amerikanska och svenska blev det och sen var det bara att hugga in. Det var den godaste kalkonen jag någonsin har ätit.
Kalkon för mig är ett torrt elände, men detta Mmmmm....
Det blev en hel kväll med allsång och en massa skratt och så klart nya goa vänner!!
Dagen där på drog vi ner, tillsammans med två familjer till, till Raleigh (North Carolina),
för att se lite hockey mellan Carolina Hurricanes - Winnipeg Jets.
Vi satt högt upp i denna enorma arenan och mumsade både hamburgare och popcorn.
Svindel vad är det??
men vilken känsla...
för att se lite hockey mellan Carolina Hurricanes - Winnipeg Jets.
Vi satt högt upp i denna enorma arenan och mumsade både hamburgare och popcorn.
Svindel vad är det??
men vilken känsla...
Tyvärr åkte "Canes" på stryk med 2-1 men men.
På lördagen begav vi oss hem åt igen, via Outer Banks.
Outer Banks är en 320 km lång sträng av smala öar utanför kusten i North Carolina. Det var här som som bröderna Wrights första flygning ägde rum, den 17 december 1903.
Helgen har så klart avslutats med firandet av första advent genom lite lussebullsbakning, god middag på Silver Diner och att kolla in alla ljusdekorationer som kommit upp
(tror att det kommer att bli mer nästa helg).
Baka baka liten....
Baka baka liten....
Njuter på hög nivå men saknar snön!!
/Kristine




Vad mycket nya erfarenheter och lärdom ni kommer hem med!
SvaraRaderaSå roligt för er att ni fick chansen att uppleva allt detta. Och att ni tackade ja till ert äventyr.
Jag tror amerikanerna satsar lite mer på advent och julfeeling än vad estländarna gör. :)
Stor kram
från Tallinn
Jätteroligt att läsa om er resa via bloggen. Så utvecklande och roligt för er. Däremot så har vi ingen snö här hemma heller så adventsstämningnen infinner sig inte riktigt.
SvaraRaderaKram på er// Anki :-)
Lite mer lampor än här hemma :)Kram Camilla
SvaraRadera